ΜΟΔΑ

4 fashion looks που έμειναν στην ιστορία του σινεμά

Λατρεύουμε τις ταινίες με έντονο το στοιχείο της μόδας. Μας αρέσει μια βόλτα για ψώνια σε vintage μαγαζιά μια στο τόσο. Και σίγουρα απολαμβάνουμε να βουτάμε με το κεφάλι στη νοσταλγία (και να εκθειάζουμε τις αρετές των ταινιών από τα 90s που λογικά έχεις ξεχάσει).

Με αφορμή το γεγονός πως σύντομα πρόκειται να δούμε ένα ντοκιμαντέρ από (φήμες λένε τον Βασιλιά του Vintage), William Banks-Blaney, ονόματι Lights, Camera, Fashion! στο κανάλι BBC, συγκεντρώσαμε τα τέσσερα καλύτερα κοστούμια σε ταινίες. Αναμφισβήτητα επηρέασαν τον τρόπο που ντυνόμαστε σήμερα.

Clueless, 1995

 

“Ολόκληρη η ταινία ήταν μια οπτική γιορτή, με απίστευτα διασκεδαστικούς χαρακτήρες που δεν ντρέπονται που κάνουν αχαλίνωτο shopping. Το διάσημο Gaultier κοστούμι της Silverstone ξεκίνησε έναν εντελώς νέο τρόπο ντυσίματος και έφτασε στην καρδιά του grunge κινήματος οπότε η πόλωση του ήταν απίστευτη,” λέει ο William. “To Clueless είχε άμεσο αντίκτυπο στην μόδα [..] Το αξιομνημόνευτο look δημιουργήθηκε για την ταινία επειδή δεν υπήρχε στον πραγματικό κόσμο μέχρι και την ταινία οπότε άλλαξε την μόδα.”

Breakfast at Tiffany’s, 1961

 

“H ταινία και το μαύρο φόρεμα έχουν συζητηθεί τόσο πολύ που είναι σχεδόν cliche οπότε ήθελα να βρω τους λόγους πίσω απ’ αυτό, μπορεί να είναι ένα υπέροχο φόρεμα αλλά είναι και ένα απλό little black dress και ήθελα να καταλάβω τι έκανε αυτό το φόρεμα να γίνει τόσο iconic -το look της Audrey στο Breakfast at Tiffany’s είναι πιθανόν το look που έχει αναφερθεί πιο πολλές φορές στην ιστορία.”

Annie Hall, 1977

 

“Μ’αρέσει να βλέπω το Annie Hall και να συνειδητοποιώ πως ο χαρακτήρας έχει τα πάντα της Keaton συμπεριλαμβανομένου του ονόματος. Το πατρικό της είναι Diane Hall,” αποκαλύπτει ο William. “Tα ρούχα της Keaton σε όλη την ταινία ήταν κάτι που ο κόσμος δεν είχε ξαναδεί: αληθινό ντύσιμο που έκανε ένα mix από vintage και μοντέρνο και menswear με womenswear. Αυτή η ιδέα μιας πραγματικής ντουλάπας και μιας πραγματικής γυναίκας που απλά βάζει κάποια ρούχα μαζί ήταν κάτι νέο στην κινηματογραφική παραγωγή και ακόμα και τώρα είναι ασύνηθες -το άλλο παράδειγμα τέτοιας προσέγγισης είναι της Carrie Bradshaw στο Sex & The City. Έφερε μια νέα αντίληψη στο σχέδιο και στο layering και στο να φοράς ρούχα.” Ήταν μία low budget ταινία με μια διακριτική γκαρνταρόμπα που χτιζόταν και χτιζόταν γιατί η προσέγγιση άλλαξε τον τρόπο σκέψης σε έναν μεγάλο αριθμό από σχεδιαστές αντί για καταναλωτές.”

Belle de Jour, 1967

 

“To φόρεμα μαθήτριας, η λιτότητα και ο νεωτερισμός του αναφέρονται σταθερά τα τελευταία πενήντα χρόνια,” λέει ο William για το iconic look της Catherine Deneuve. “Δημιουργώντας ένα απλό, chic φόρεμα που είχε μια εντελώς διαφορετική σημασία στα πλαίσια της ταινίας, ο Yves Saint Laurent έκανε αυτό που είχε ονειρευτεί κάθε γυναίκα.”