WATCHLIST

Διάσημοι Έλληνες που έχουν πρωταγωνιστήσει σε διαφημίσεις (και ίσως δεν το θυμάσαι)

Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 1980 όταν ο επιχειρηματίας ιδρυτής της πιο χαρακτηριστικής μπράντας οδικής βοήθειας θα έπειθε την Αλίκη Βουγιουκλάκη να πρωταγωνιστήσει στο τηλεοπτικό σποτ το οποίο διαφήμιζε την ταχύτητα των υπηρεσιών του. Προφανώς είναι κάτι παραπάνω από περιττό κι αυτονόητο πως το συμβόλαιο που κλείστηκε με την Εθνική μας Σταρ ήταν γενναιόδωρο. Στη διαφήμιση άλλωστε η δημοφιλία ανταμείβεται αδρά. Αν όχι εκεί, τότε πού;

 

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη φυσικά επιβεβαίωσε το πείσμα και την επιλογή του επειρηματία. Λαμπερή, με μαύρο φόρεμα αστραφτερή παγιέτα και λευκή γούνα κοίταξε την κάμερα και είπε “154 κι έφτασε”. Ποιος και πώς να αντισταθεί στην Αλίκη άλλωστε;

 Ακόμα πιο εντυπωσιακή και κινηματογραφική η διαφήμιση του Filcafe Continental, μιας μάρκας καφέ που θα μείνει στην ιστορία ως η μία από τις δύο διαφημίσεις που είχαν για πρωταγωνίστρια την Αλίκη.

 

Για την ιστορία, ο ίδιος επιχειρηματίας έπεισε μέχρι και τον Ντέιβιντ Χάσελχοφ ο οποίος εκείνη την εποχή διέπρεπε ως Ιππότης της Ασφάλτου. Ο Κιτ δέχεται τις υπηρεσίες της οδικής βοήθειας κι ο Χάσελχοφ ευχαριστεί, σε πολύ σπαστά ελληνικά. Άλλες εποχές, άλλα μπάτζετ.

 

Στον πλανήτη των διασήμων η φήμη που συνοδεύει τη δημοσιότητα εξαργυρώνεται με διάφορους τρόπους. Ένας από αυτούς, ίσως ο επικερδέστερος, είναι η παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών. Οι σταρς διαφημίζουν ένα προϊόν και ταυτόχρονα διαφημίζονται. Μια κατάσταση win win, ελληνιστί επωφελής για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Αλλά η Αλίκη δεν ήταν η μόνη μεγάλη σταρ που είπε το “ναι” στη διαφημιστική πρό(σ)κληση. Την ίδια δεκαετία η Ρένα Βλαχοπούλου θα διαφήμιζε ζωμό γνωστής μάρκας την οποία γνωρίζουμε πλέον για το τσάι της δηλώνοντας πως “είναι έμπνευση” να μαγειρεύεις με ζωμό σε κόκκους.

 

Αλλά και άλλοι μεγάλοι αστέρες του ελληνικού κινηματογράφου, όπως ο Αλέκος Αλεξανδράκης για μια μπίρα:

 

O Νίκος Κούρκουλος για μία οδοντόπαστα:

 

 H Νόρα Βαλσάμη για σαπούνι προσώπου και σώματος:

 

Το 1995 θα ήταν η σειρά της  μιας άλλης εθνικής σταρ. Η Ρούλα Κορομηλά, παρουσιάστρια του Πρωινού Καφέ ακόμα, στην πρώτη “άνοιξη” της καριέρας της  διαφήμισε απορρυπαντικό που διώχνει τους δύσκολους λεκέδες εύκολα σε χαμηλές θερμοκρασίες.

 

 Τα τηλεοπτικά σποτ στα οποία πρωταγωνιστούν τα πιο πρωτοκλασάτα ονόματα της ελληνικής σόουμπιζ είναι περισσότερα απ’ όσα έρχονται στο μυαλό του μέσου τηλεθεατή με μια πρώτη εκτίμηση. Αλήθεια, ποιος θυμάται την Άννα Βίσση- πολλά χρόνια πριν την πολύ πρόσφατη διαφήμιση του βιολογικού χυμού αλόης- να τραγουδάει το “Χωρίς το Μωρό μου” για χάρη μιας πιστωτικής κάρτας μεγάλης τράπεζας;

 

‘Η τη Δέσποινα Βανδή, η οποία καιρό πριν πρωταγωνιστήσει στη τηλεοπτική καμπάνια κλασικού γιαουρτιού, προώθησε τις υπηρεσίες γνωστής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας ή πασίγνωστου αναψυκτικού το οποίο χρησιμοποίησε ένα από τα τραγούδια της, το Come Along Now σαν μουσικό θέμα.

 

Θανάσης Βέγγος, Νίκος Γκάλης, Γιάννης Ζουγανέλης, Μίμης Φωτόπουλος, Χάρυ Κλυνν, η ομάδα του Παραπέντε, οι Τρεις Χάριτες, ο Αντώνης Ρέμος και τα πατατάκια του, η Άντζελα Δημητρίου στην πασχαλινή καμπάνια της περίφημης και πάντα πρωτότυπης ελληνικής αλυσίδας παιχνιδο-καταστημάτων, η Άλκηστη Πρωτοψάλτη, η Έλενα Παπαρίζου και πόσα ακόμα γνωστά πρόσωπα.

 

Το χτίσιμο μιας διαφημιστικής καμπάνιας πάνω σ’ ένα συγκεκριμένο “φτασμένο” πρόσωπο δεν είναι φυσικά ελληνικό φαινόμενο. Από τον Μπραντ Πιτ και την Μπιγιόνσε μέχρι την Αντζελίνα Τζολί και τον Ντέιβιντ Μπέκαμ, κανείς δεν έχει αντισταθεί στα σχετικά ξεκούραστα και υπερμεγέθη κέρδη που τους αποφέρει μια διαφημιστική καμπάνια.

 

Γιατί μπορεί οι Έλληνες σελέμπριτις πρώτης γραμμής να μην εισπράττουν τα εξωφρενικά επταψήφια- ή και οχταψήφια ποσά με τα οποία αμείβονται οι παγκόσμιας κλάσης συνάδελφοί τους, σίγουρα όμως, τα κασέ είναι άκρως δελεαστικά. Αν αυτή τη στιγμή που μιλάμε παρουσιαστές και ηθοποιοί με δυνατά social media αξιώνουν 3.000 και 7.000 ευρώ για ένα instagram post με τοποθέτηση προϊόντος, αρκεί ένας πρόχειρος υπολογισμός για να βγει το συμπέρασμα ότι η συμμετοχή σε μία διαφημιστική καμπάνια αυτού του επιπέδου γεμίζει τους τραπεζικούς λογαριασμούς των εγχώριων διασήμων με πεντάψηφια ή και εξαψήφια ποσά. 

Ένας σταρ που δεν σνόμπαρε ποτέ τις “αρετές” των διαφημίσεων είναι ο Σάκης Ρουβάς. Κι έναν λόγο παραπάνω τον έχει, λαμβάνοντας υπόψιν το ότι ένα τηλεοπτικό σποτ πασίγνωστης εταιρείας κινητής τηλεφωνίας ήταν η αφορμή ώστε να έρθει κοντά με την μετέπειτα σύντροφό του Κάτια Ζυγούλη, το 2004.

Πέντε χρόνια αργότερα μετά την αρχή αυτού του λαμπερού love story, θα διαφήμιζε παγωτά και πιο πρόσφατα θα νανούριζε την κόρη του στο πιάνο για χάρη ενός γιαουρτιού. Είναι το γνωστό “κοιμήσου αγγελούδι μου, κοιμήσου νάνι νάνι”.

 

Η περίπτωση της Ελένης Μενεγάκη είναι και σε αυτή την περίπτωση, ιδεατή. Η παρουσιάστρια εδώ και μερικά χρόνια ειναι το “ελληνικό” πρόσωπο της καμπάνιας κορυφαίας γαλλικής μάρκας καλλυντικών και συγκεκριμένα σαμπουάν περιποίησης, για τις ανάγκες της οποίας ταξίδεψε μέχρι τη Σαντορίνη, όπου έγιναν τα εντυπωσιακά γυρίσματα. Αλλά αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Ελένη Μενεγάκη διαφημίζει ένα σαμπουάν, αφού στις αρχές του 1990, καστανή ακόμα, συμμετείχε σε σποτ για σαμπουάν που διώχνει την πιτυρίδα. Μια διαφημιστική πορεία που αντανακλά συμβολικά την επαγγελματική εξέλιξη της απόλυτης παρουσιάστριας.

Το άρθρο αναδημοσιεύεται εμπλουτισμένο