9 διάσημα πρόσωπα που μάθαμε μέσα από τηλεοπτικές διαφημίσεις

Πρόσωπα που έγιναν γνωστά στο ευρύ κοινό χάρη στη συμμετοχή τους σε μία τηλεοπτική διαφήμιση.

Τα τηλεοπτικά σποτ, οι περίφημες διαφημίσεις δεν προωθούν μόνο προϊόντα ή οι υπηρεσίες, αλλά και πρόσωπα. Για την ακρίβεια, τα πρόσωπα γίνονται συχνά η αφορμή της επιτυχίας ενός τηλεοπτικού σποτ. Όταν η επιλογή των πρωταγωνιστών είναι εύστοχη, η διαφήμιση υπερβαίνει το περιοριστικό πλαίσιο του χρόνου στο οποίο έτσι κι αλλιώς είναι καταδικασμένη να επικοινωνηθεί και να πείσει.

Γίνεται σύνθημα, θέμα συζήτησης στις παρέες, viral και όλα τα προηγούμενα μαζί. Ποιος είναι ο πιο άμεσα κερδισμένος από την διάκριση της εκάστοτε τηλεοπτικής ρεκλάμας; Μην βιαστείτε να πείτε «ο διαφημιζόμενος». Η επιτυχία μιας καμπάνιας αντανακλάται κυρίως στην ανέλιξη του προσώπου με το οποίο την έχουμε ταυτίσει. Με λίγα λόγια, η τηλεοπτική διαφήμιση έχει τη δύναμη να χτίσει καριέρες έξω από τα όριά της. Κάνει σε σύντομο χρονικό διάστημα κάτι που σε κάποιους παίρνει χρόνια.

Λεωνίδας Καλφαγιάννης

εμφανίστηκε αποφασιστικά στις οθόνες μας πριν από περίπου 4 χρόνια. Αφορμή για να γνωρίσουμε τον ηθοποιό με το τσιγκελωτό μουστάκι, η Ελενίτσα που τον εγκατέλειψε και την έβλεπε παντού, μέχρι που μπήκε στη ζωή του το "απόλυτο πακέτο" τηλεπικοινωνίας και internet και τον έκανε να χαμογελάει ξανά. Κατόπιν ο Λεωνίδας Καλφαγιάννης κατάφερε ως Θανάσης να τα ξαναβρεί με την Ελενίτσα (στο part 2 της διαφήμισης) και κατόπιν να καταξιωθεί σαν ηθοποιός μέσα από σειρές όπως το Κάτω Παρτάλι και το Σόι Σου. Αν σας θυμίζει κάτι από τα πιο παλιότερα τηλεοπτικά δρώμενα, τότε παρακολουθούσατε φανατικά το Δεληγιάννειον Παρθεναγωγείον ή τον είχατε πετύχει νεαρό ακόμα στο μικρό του πέρασμα από τις Αέρινες Σιωπές πριν 17 χρόνια.

 

Ελενίτσα είπαμε ε; Στο τηλεοπτικό σποτ/sequel που ακολούθησε μερικούς μήνες μετά, τον ρόλο της αγαπημένης του Θανάση είχε αναλάβει η Χριστίνα Μπόμπα (του Σάκη Τανιμανίδη).

 

 Σάββας Πούμπουρας

Μερικά χρόνια νωρίτερα, ο Σάββας Πούμπουρας ή "Savvas cafe" είχε εισχωρήσει με αφορμή την τεράστια επιτυχία μιας διαφήμισης στα τηλεοπτικά πλατό εκπομπών όπως το Πλάκα Κάνεις, το Μες στην Καλή Χαρά και το Dancing With The Stars. Η νίκη της Ελλάδας στο Euro του 2004 δεν έχρισε πρωταγωνιστές μόνο το "Πειρατικό" του ελληνικού ποδοσφαίρου, αλλά έγινε επίσης η αφορμή ώστε να αρχίσει να τρέχει τρελός από χαρά μέσα στις οθόνες μας και πάνω στο πορτογαλικό πλακόστρωτο εκείνος ο πωρωμένος οπαδός της εθνικής ομάδας που ξέχασε να γυρίσει στα πάτρια, αφού "εεε, οοο" ήρθαμε και πήραμε το ευρωπαϊκό".

 

Θανάσης Τσαλταμπάσης

Ακριβώς 4 χρόνια μετά τον Πούμπουρα, ένας πολύ ταλαντούχος ηθοποιός, ο οποίος ακούει στο όνομα "Θανάσης Τσαλταμπάσης" θα γινόταν ο πρωταγωνιστής του Εμπορικότερου Τηλεοπτικού Σποτ για το 2008. Μιλάμε για την διαφήμιση εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στην οποία ακούστηκε η ατάκα "Ο Τζακ πήδηξε". Ο Τσαλταμπάσης είχε ήδη συμμετάσχει σε τηλεοπτικές σειρές και θεατρικές παραστάσεις, ωστόσο η συμμετοχή του στη συγκεκριμένη διαφήμιση εκτόξευσε την αναγνωρισιμότητά του, κι αυτό είναι πάντα κάτι πολύ επιθυμητό στη σόουμπιζ, για να μην πούμε αυτοσκοπός της.

 

Φώτης Σεργουλόπουλος

Η επόμενη περίπτωση θα μας πάει αρκετά χρόνια πίσω. "Είμαι μακαρονάς, τι να κάνουμε;" ήταν η περίφημη παραδοχή του νεόκοπου ακόμα ηθοποιού Φώτη Σεργουλόπουλου στις αρχές της δεκαετίας του 90'. Επίσης δική του η ατάκα "Χαρούλα, κάν' τα δυο τα πιάτα μακαρονάδα".

 

Μαρία Διακοπαναγιώτου

Αν μπορούσαμε όμως να ξεχωρίσουμε ένα πρόσωπο το οποίο κάνει ταυτόχρονο συνειρμό στα μυαλά των περισσότερων τηλεθεατών με μια διαφήμιση, αυτό είναι η Μαρία Διακοπαναγιώτου. Η βουκολική Τασούλα από το περίφημο διαφημιστικό χιτ για λογαριασμό εταιρείας κινητής τηλεφωνίας στην οποία ο high tech Κίτσος (ο ηθοποιός Νίκος Ορφανός) τραγουδούσε εκστασιασμένος από έρωτα "Στην καρδιά μου βάζω αμπάρες", έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο θέατρο το 1999, ενώ είχε συμμετάσχει και στις κινηματογραφικές Νύφες του Παντελή Βούλγαρη. Το γκελ με το ευρύ κοινό όμως, αναμφίβολα έγινε με τις ατάκες "τράτζικ" και "Κίτσο you're a check machine".

 

Μανώλης Μαυροματάκης

Αντίστοιχα, ο πολύ ταλαντούχος ηθοποιός Μανώλης Μαυροματάκης τα κατάφερε εξαιρετικά ως Γιατρός της Πείνας στην best seller εκδοχή της διαφήμισης που έκανε σλόγκαν το "Ομορφάντρα μου". Θα ήταν εξόφθαλμα υποτιμητικό να μην αναφερθεί πως πρόκειται για έναν ηθοποιό με μεγάλη εμπειρία, με συμμετοχές σε εξαιρετικές ταινίες και παραστάσεις (η πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση ήταν στο Οι Ήσυχες Μέρες του Αυγούστου (1991) αλλά η τηλεόραση είναι ένα μέσο με τεράστια δύναμη, το οποίο μεγαλώνει θεμιτά τις καριέρες και τη ζήτηση.

 

Γιάννης Παπαθανάσης

Στην περίπτωση του Γιάννη Παπαθανάση, η ερμηνευτική ομοιότητά του- σε βαθμό μίμησης- με τον Νίκο Ξανθόπουλο δεν πέρασε καθόλου απαρατήρητη. Πρωτοεμφανίστηκε στο Λίφτινγκ του Χάρη Ρώμα το 2001, συνεργάστηκε με τον Σεφερλή και το Λαζόπουλο, αλλά το μεγάλο "μπάμ" έγινε μέσα από τη διαφήμιση 5ψήφιου αριθμού πληροφοριών τηλεφωνικού καταλόγου. Το "Οχι για μένα, για τη φουκαριάρα τη μάνα μου" απογείωσε τη δημοφιλία του ηθοποιού, καλώς ή κακώς. Οι διαφημίσεις είναι πεδίο δραστηριότητας και διόλου ευκαταφρόνητων οικονομικών απολαβών τόσο για τους ποιοτικούς ηθοποιούς όσο και τις wannabe τηλεοπτικές περσόνες.

 

Λευτέρης Γκιωνάκης/Αργύρης Πανταζάρας

Είναι το σύνθημα που όλους τους ενώνει. Μ' αυτό θα συμφωνήσουν αμφότεροι οι Λευτέρης Γκιωνάκης και Αργύρης Πανταζάρας, δύο ταλαντούχα πλάσματα που ανήκουν στην αφρόκρεμα της νέας γενιάς των ηθοποιών και που ενσάρκωσαν μεγάλη επιτυχία τους ρόλους των επίδοξων εφευρετών για χάρη μιας πολύ διάσημης ετικέτας ελληνικής μπίρας. Οι δήθεν απαξιωτικές αναφωνήσεις που ξεπήδησαν από το σποτάκι, όπως το "Ποια Στικούδη", ήταν ζήτημα ελάχιστου χρόνου να γίνουν viral. Όσο για τους 2 πολλά υποσχόμενους πρωταγωνιστές της διαφήμισης, τον εγγονό του μεγάλου Γιάννη Γκιωνάκη από τη μία, ο οποίος ασχολείται κυρίως με τη σκηνοθεσία και τον νικητή του περσινού βραβείου Δημήτρης Χορν, η καλλιτεχνική τους αξία είδε ήδη δώσει αξιοσημείωτα δείγματα γραφής.

 

 Η συμμετοχή τους στο σποτ πέρα από καλές- θέλουμε να πιστεύουμε- οικονομικές απολαβές τους έκανε γνωστούς σ' ένα μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού, και σίγουρα πιο τηλεοπτικά προσανατολισμένο. Γεγονός που σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να θεωρείται ότι δεν συνάδει με την ποιότητα ενός σοβαρού καλλιτέχνη. Άλλωστε, όπως είχε πει εύστοχα κι ο Γάλλος συγγραφέας Σασά Γκιτρί, "Μέχρι κι ο Θεός ο ίδιος πιστεύει στη διαφήμιση. Έβαλε τις καμπάνες στις εκκλησίες".

* Το άρθρο αναδημοσιεύεται εμπλουτισμένο από το κυριακάτικο TV Έθνος.

 

LADYLIKE SHOPPING

SHARE

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ