ΜΟΥΣΙΚΗ

Mία παράσταση θα σου μάθει τα πάντα για το σεξ με τον πιο αστείο τρόπο

"Αποχαλίνωσις: η απώλεια κάθε ελέγχου και μέτρου εις ότι αφορά τη σεξουαλική δραστηριότητα του ατόμου. Συνώνυμο της σεξουαλικής κραιπάλης".

Πώς θα σου φαινόταν αν ζούσες σε μία εποχή όπου η παραπάνω πρόταση θα όριζε φράσεις όπως το “αχαλίνωτο σεξ”; Κι αν ο άντρας δίπλα σου σου διάβαζε οδηγίες για το πώς πρέπει να είναι το σεξ; Λίγο διαφορετικά τα φανταζόσουν τα προκαταρκτικά έτσι; Πώς θα αντιδρούσες αν το αγόρι σου ήθελε να δείτε μαζί ταινία πορνό ή αν είχε ξεχάσει να πάρει τα προφυλακτικά του. Πώς θα ένιωθες αν ο πρώτος άντρας με τον οποίο έκανες σεξ ήταν τελικά ο άντρας της ζωής σου; Και πώς θα κάνεις σεξ αν δεν έχει ξανακάνει κανείς σας;

Όλες αυτές και πολλές περισσότερες απορίες, λύνονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη στο Θέατρο 104, στην παράσταση Σεξ Λεξικόν: Η επιστήμη του έρωτα.

Στην Αθήνα του 1978 δύο ερωτευμένοι και άπειροι έφηβοι επιχειρούν να κάνουν έρωτα για πρώτη φορά. Σε μία εποχή που αλλάζει, καλούνται να ξεπεράσουν τη συστολή τους, οικογενειακά και κοινωνικά βιώματα, στερεότυπα και παγιωμένες αντιλήψεις και να μεταβούν στην ενηλικίωση, με πάθος, ανυπομονησία, αλλά και απογοήτευση, άγνοια και ντροπή.

 

Οδηγός για τον Τάκη και την Κάτια σε αυτό το μεγάλο βήμα είναι ένα βοήθημα επιστημονικής φύσεως, το περιβόητο «Σεξ Λεξικόν» της εποχής. Πρόκειται για το απόλυτο εγχειρίδιο, με χρηστικές και επεξηγηματικές πληροφορίες, για οτιδήποτε αφορά στο σεξ. Την ίδια κρίσιμη ώρα, το «Σεξ λεξικόν» λειτουργεί στη συνείδησή τους ως φωνή συνέτισης όταν οι δυο ήρωες «κινδυνεύουν» να εκτραπούν. 

Κατά τη διάρκεια της βραδιάς το νεαρό ζευγάρι θα διαβάσει και θα συζητήσει διάφορα λήμματα, όπως γάμος, αγάπη, αυτοϊκανοποίηση, σεξ-διαστροφές, εκπαρθένευσις, ερωτογόνες ζώνες, ηθική, μονογαμία, οργασμός, πορνογραφία, σεξ-απήλ, συνουσία, καθώς και πολλά άλλα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα: «Καφές και σεξ-ζωή: Από την εποχή των αρχαίων Αράβων μέχρι και σήμερα, η κατάχρηση του καφέ θεωρείται αντι-σεξουαλικός παράγων. Το περίεργο είναι ότι οι μεγάλοι εραστές Φοντενέλ, Μπαλζάκ και Προυστ έπιναν καφέ σε μεγάλη ποσότητα».

«Μίνι-φούστα: Τυπικό παράδειγμα ημίγυμνης ενδυμασίας».

Σεξουαλική πείνα. Τις τελευταίες δεκαετίες, χάρη στην εν γένει άνοδο του επιπέδου της ζωής του ελληνικού λαού, επέρχεται σιγά-σιγά μια κατασίγαση της σεξ-πείνας.

«Διατροφή και σεξ. Οι πολύ σέξυ άνδρες αγαπούν πολύ το κρέας. Το ίδιο και οι πολύ σέξυ γυναίκες. Ο τρόπος με τον οποίο γεμίζει κάποιος το πιάτο του, παρέχει μια ένδειξη για το σεξουαλικό του ταπεραμέντο».

Ποια είναι η θέση των δύο νέων στις ξεπερασμένες και άκαμπτες αντιλήψεις του λεξικού; Απόψε το βράδυ, η Κάτια και ο Τάκης θα κληθούν να ξεπεράσουν πολλά εμπόδια πριν αφήσουν τους εαυτούς τους ελεύθερους για πειραματισμό. Μήπως βρίσκονται ένα βήμα πριν αφήσουν στην άκρη τα βοηθήματα και ακολουθήσουν το ένστικτό τους; Θα προχωρήσουν; Ή θα σταματήσουν;

 

Το κείμενο του Σπύρου Δ. Μιχαλόπουλου, είναι έξυπνο, πρωτότυπο και αστείο. Η Μαρία Χάνου και ο Χρήστος Κοντογεώργης καλούνται να αποδώσουν σε ογδόντα λεπτά όλο το άβολο, το άγχος, την αμηχανία, αλλά και τον ρομαντισμό, το πάθος, και το χαριτωμένα πρωτόγνωρο που κρύβεται πίσω από τη μοναδικότητα της πρώτης φοράς που κάνει σεξ ένα νέο ερωτευμένο ζευγάρι. Γιατί όλο αυτό έχει μεταφερθεί στη δεκαετία του ’70; Ίσως επειδή, κατά βάθος, αυτό το κομμάτι το αντιμετωπίζουμε ακόμα με την ίδια συστολή.

Πηγαίο χιούμορ και τραβηγμένες καταστάσεις που όμως δεν είναι και τόσο εξωπραγματικές τελικά, θα σε κάνουν σίγουρα να θυμηθείς την πρώτη σου φορά, να γελάσεις πολύ, να συγκινηθείς και γιατί όχι – αν είσαι λεξιλάγνα όπως εγώ – να αγαπήσεις ακόμα περισσότερο τα ελληνικά. Μπορεί τελικά βγαίνοντας να πάρεις κι ένα τηλέφωνο εκείνο το πρώτο αγόρι που “σε έκανε γυναίκα”. Έτσι για να δεις τι κάνει, να πάτε για έναν καφέ.

Γλυκό, χαριτωμένο, όμορφο, πανέξυπνο, νεανικό και αφοπλιστικά ρομαντικό, δες το με το αγόρι ή τις φίλες σου και δε θα το μετανιώσετε.

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη, στις 21.15, στο Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι.

Κείμενο: Σπύρος Δ. Μιχαλόπουλος

Σκηνοθεσία: Αγγελίτα Τσούγκου

Επιμέλεια Κίνησης: Ερμίρα Γκόρο

Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού

Σχεδιασμός Φωτισμού: Χριστίνα Θανάσουλα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Μερόπη Παπαστεργίου

Φωτογραφίες: Χάρης Γερμανίδης

Ερμηνεύουν οι: Μαρία Χάνου, Χρήστος Κοντογεώργης