OPINIONS

Πώς θα βγάλεις 900 εκατομμύρια σε 3 χρόνια, μέσω Instagram, όπως η Kylie Jenner

Αν πριν 10 χρόνια κάποιος πήγαινε και χτύπαγε το κουδούνι στην έπαυλη των Kardashian-Jenner για να τους πει ότι η μικρή Kylie, το ασχημόπαπό τους, το καλοκαίρι του 2018 θα κλείνει τα 21 ως η πιο πλούσια κι επιτυχημένη επιχειρηματίας όχι μόνο της οικογένειας, αλλά του κόσμου ολόκληρου, σίγουρα θα τον περνούσαν για τρελό. Το πιο πιθανό είναι να πιάνονταν όλες οι αδερφές μαζί αγκαζέ και να χαχάνιζαν με τις ώρες. Η Kim ίσως πέταγε και καμία ειρωνεία. Ο μόνος που θα ψάρωνε με την προφητεία ίσως να 'ταν ο πατέρας της, o Bruce. Αλλά τη ζωή δεν μπορείς να την προβλέψεις, είτε σε λένε Καίτη Κουκουρούκου, είτε Kim Kardashian και West μαζί.

Σύμφωνα με τη λίστα του περιοδικού Forbes, στο εξώφυλλο του οποίου δικαιωματικά φιγουράρει, η Kylie Jenner είναι η πιο νεαρή, αυτοδημιούργητη ΔΙΣεκατομμυριούχος στην ιστορία, όχι γυναίκα, αλλά άνθρωπος, αφού είναι ηλικιακά μικρότερη και ακόμα πιο πλούσια από τον πιο διάσημο προκάτοχό της, Mark Zuckerberg. Η «βασίλισσα των καλλυντικών» κατέχει τα σκήπτρα με προσωπική περιουσία που ξεπερνά τα 900 εκατομμύρια δολάρια, τη στιγμή που η μεγαλύτερη αδερφή της, η Νο1 ψημένη στη φήμη και τη δόξα Kim μετράει «μόλις» 350 εκατομμύρια δολάρια στον αντίστοιχο λογαριασμό της.

 

Η Kylie, η πιο ντροπαλή, η λιγότερο σέξι Kardashian, η όχι και τόσο καλοσχηματισμένη που μεγάλωνε στη σκιά της Kendall, της Kim και των υπολοίπων αδερφών δεν είναι απλά ένα κορίτσι που άλλαξε τη μοίρα του γιατί είχε τα χρήματα να κάτσει με τις ώρες στην καρέκλα του καλύτερου πλαστικού στο Λος Άντζελες. Αξιοποιώντας όλα τα όπλα που της δόθηκαν- από το διάσημο όνομά της, τις στρατηγικές συμβουλές (και την αδυναμία) της επιχειρηματικά δαιμόνιας μητέρας της, μέχρι την παντοδυναμία των social media- η Kylie, ψύχραιμη, με πρόγραμμα και σωστή αξιοποίηση της τύχης και της τεχνολογίας κατάφερε να στήσει τη δική της εξωφρενικά επιτυχημένη αυτοκρατορία μέσα σε μόλις τρία χρόνια. Από τα 17μιση μέχρι τα 21. Ποιος να το περίμενε πως το πιο outsider (ακόμα κι από τον αδερφό τους τον Rob) μέλος της πιο διάσημης τηλεοπτικής φαμίλιας θα ενσάρκωνε ένα αδιαφιλονίκητο success story πουλώντας με το τσουβάλι καλλυντικά που γίνονται ανάρπαστα μέσα σε- χωρίς καμία υπερβολή- 60 δευτερόλεπτα. Τα πραγματικά μεγαλεία ήρθαν στην οικογένεια Kardashian-Jenner από εκεί που δεν τα περίμενε κανείς. Η μικρή τους έβαλε τα γυαλιά.

 

Πώς επιτυγχάνεται λοιπόν, έστω και θεωρητικά, αυτό που έκανε η Kylie;

#1 Μάθε το Instagram σαν την παλάμη σου

Το μέσο που θα σε αναδείξει θα είναι το εργαλείο σου, ας μην λέμε τα αυτονόητα. Τα social media είναι η νέα Γη της Επαγγελίας, ένα ξέφραγο πεδίο για κάθε επίδοξο αυτοδημιούργητο ή μη επιχειρηματία, ο λόγος ύπαρξης πολλών ανθρώπων εκεί έξω που έχουν επιλέξει να ακολουθήσουν το επαγγελματικό μονοπάτι του influencer ή του ερασιτέχνη role model. Αν χρειαστεί κάνε μέχρι και σεμινάρια. «Τα social είναι μία υπέροχη πλατφόρμα. Έχω πανεύκολη πρόσβαση και επαφή με τους θαυμαστές και τους πελάτες μου», επιβεβαιώνει η Kylie.

#2 Γίνε το πρόσωπο που θες να είσαι

Οι προσωπικές ιστορίες, τα extreme makeover, τα challenges, τα πριν & μετά είναι το πιο hot right now trend στο Instagram. Τα κορίτσια που έχουν τη δύναμη και την αποφασιστικότητα να βελτιώσουν την εμφάνισή τους με γυμναστική, σωστή διατροφή, ή και με έναν πραγματικά επώδυνο τρόπο όπως οι πλαστικές, κερδίζουν πιο εύκολα τη συμπάθεια του κόσμου. Η Kylie Jenner δεν ήταν προικισμένη από τη φύση κι αυτός θα είναι ο λόγος που θα την κάναμε πιο εύκολα παρέα απ’ ό,τι τις καλλονές αδερφές Hadid, την Kaia Gerber ή την αδελφή της την Kendall. Γιατί είναι πιο εύκολο να ταυτιστείς μαζί της. Όσο προσπαθείς λοιπόν, τράβα φωτογραφίες, βίντεο, μπούμερανγκ, ό,τι μπορείς. Άφησέ μας να δούμε πόσο μοχθείς για όλο αυτό, μην κρύβεσαι. Η Kylie είχε τεράστιο θέμα με τα χείλη της. Είχε παραδεχτεί πως στην εφηβεία ένιωθε ανασφάλεια με το λεπτό σχήμα τους και πως καθημερινά εκτός από τόνους makeup, σχεδίαζε με ένα μολύβι τα χείλη της με τέτοιον τρόπο ώστε να φαίνονται μεγαλύτερα.  «Η μητέρα μου δεν ήταν σύμφωνη στην αρχή αλλά εγώ την εκλιπαρούσα να με αφήσει να βάλω fillers» έχει πει. Διόλου τυχαία, ένα από τα πρώτα προϊόντα που λάνσαρε δυο χρόνια το brand Kylie Cosmetics ήταν ένα lip kit με σετ κραγιόν- μολύβι.

Jordan Strauss/Invision/AP

Jordan Strauss/Invision/AP

Kendall & Kylie, το 2013

#3 Βρες έναν καλό μάνατζερ

Πάντα υπάρχει κάποιος που ξέρει περισσότερα από σένα, να τα πηγαίνει καλύτερα στην οικονομική διαχείριση, να «φυσάει» στις διαπραγματεύσεις. Βρες τον, πλήρωσέ τον και άσ’ τον να σε οδηγήσει. Και μην πας μακριά, μπορεί να είναι η μαμά σου, όπως στην περίπτωση της Kylie. Γιατί περισσότερο από τη στάμπα των Kardashian η μικρή Jenner πρόκοψε γιατί άκουγε προσεκτικά τη μάνα της την Kris, η οποία ξεκάθαρα είναι μία ανθρωπόμορφη μηχανή παραγωγής χρήματος. Μητριαρχία απόλυτη στο σπιτικό τους, με την πρώτη των Kardashian να παίρνει όλες τις στρατηγικές αποφάσεις, γι’ αυτό και εισπράττει προμήθεια 10% σχεδόν από κάθε δραστηριότητα των παιδιών της. Η Kris ήταν εκείνη που είχε την ιδέα να μπει η εταιρεία της Kylie στην πλατφόρμα Shopify, μια κίνηση που αποδείχθηκε εξαιρετικά κερδοφόρα.

AP Photo/Lionel Cironneau

AP Photo/Lionel Cironneau

Μάνα και κόρη, το 2015

#4 Κάνε σωστή διαχείριση

Βασικός κανόνας, δεν χρειάζεται ν’ ανοιχτείς τρελά ειδικά στην αρχή. Δες την Kylie, ένα καλό smartphone, ένας καθρέφτης μπάνιου, ο λευκός πάγκος της κουζίνας της  για ν’ αραδιάσει τα καλλυντικά και selfies, selfies, selfies. Μια Α προσωπική αισθητική απαιτείται και λίγοι αλλά καλοί συνεργάτες. Ξέρεις πόσα άτομα απασχολεί η Kylie Cosmetics που τζιράρει ένα δις το χρόνο; 7 άτομα πλήρους απασχόλησης και 5 part- time. Τα υπόλοιπα είναι «αέρας», τα γενικά έξοδα αστεία, η προώθηση είναι αυστηρά digital και κάπως έτσι τα κέρδη πάνε απευθείας στην τσέπη της μικρής Jenner.

# 5 Διαφήμιση. Διαφήμιση. Διαφήμιση

Μην περιμένεις από κανέναν άλλο να σε προωθήσει. Το κάνεις μόνη σου. Αυτό που θέλεις να πουλήσεις, το φοράς, γυρνάς το φακό και βγάζεις όσο πιο πολλές φωτογραφίες μπορείς, μέχρι να πιαστεί ο αντίχειρας. Τις διαχέεις παντού και ασταμάτητα, στο Instagram, στο Facebook, στο Snapchat, ν’ ανεβαίνουν οι followers, να μπαίνει χρήμα στο ταμείο. Γίνε το μοντέλο, το μυαλό, το πρότυπο. Η Kylie Jenner σχεδόν κάθε μέρα- μη σου πω και ώρα- ανεβάζει και κάτι, όχι μόνο για να δείξει πώς περνάει (όπως όλοι άλλωστε), αλλά κυρίως για να σε πείσει ν’ αγοράσεις τα καλλυντικά της. Έχει στήσει τον πάγκο της μπροστά σ’ ένα πολυπληθές αγοραστικό κοινό που απαριθμεί 110 εκατομμύρια ακόλουθους στον προσωπικό της λογαριασμό, 16,4 εκατομμύρια που ακολουθούν απευθείας το brand της και 25,6 ακόμα εκατομμύρια followers στο Twitter. Ανάμεσά τους εκατομμύρια νεαρά κορίτσια, ένα κοινό που όπως προκύπτει από τα κέρδη, είναι άψογα στοχευμένο.

Όπως ο Donald Trump, έτσι κι η Kylie, ως βιολογικά παιδιά των reality shows ξέρουν πώς να στήνουν καμπάνιες που δείχνουν απαγορευτικά δαπανηρές, χωρίς να είναι, αξιοποιώντας απλά τους πιο φρέσκους καρπούς της  ψηφιακής εποχής. 

“Boy Bye” Back In Stock KylieCosmetics.com

A post shared by Kylie (@kyliejenner) on

# 6 Κυνήγα τους νεαρούς followers

Όχι τόσο γιατί έχουν περισσότερα χρήματα σε σχέση με τους γονείς τους, όσο γιατί έχουν τη διάθεση, το χρόνο και την τεχνογνωσία να ψωνίζουν πατώντας δυο κουμπιά, αντί να πάνε στο εμπορικό και να ψάχνουν το καλύτερο κονσίλερ με τις ώρες. Τους αρκεί που το φοράει η Kylie και βλέπουν το αποτέλεσμα στο πρόσωπό της. Έχουν πειστεί ήδη. Όπως συμβαίνει με την ένδυση έτσι κι εδώ, οι καταναλωτές της Generation Z, oι συνομήλικες της Kylie είναι εκείνες που την προτιμούν απορρίπτοντας σε σημαντικό βαθμό παραδοσιακά brands της κοσμετολογίας που εμπιστεύονται και πληρώνουν αδρά οι μαμάδες και οι θείες τους.

Το 2015 η ούτε 18 ετών Kylie Jenner ανακοίνωσε στη μητέρα της πως είναι έτοιμη να κάνει την πρώτη της επένδυση, αξιοποιώντας 250.000 δολάρια από τα λεφτά που είχε βγάλει μέχρι τότε κάνοντας φωτογραφήσεις και μόντελινγκ. 15 χιλιάδες σετ με βαφτικά χειλιών βγήκαν στην αγορά και πούλησαν σε λιγότερο από ένα λεπτό. Οι μεταπωλήτες αγόραζαν την παλέτα 29 δολάρια από την Kylie και την πουλούσαν στο ebay για 1.000. «Κάθε φορά που έκανα refresh, όλα γίνονταν sold out», έχει πει. Μέχρι το τέλος του 2016, πουλώντας 50 προϊόντα, η μικρότερη των Jenner και μεγαλύτερη αυτοδημιούργητη νεαρή επιχειρηματίας του πλανήτη είχε βγάλει 307 εκατομμύρια δολάρια. Λίγες μέρες αφού φωτογραφήθηκε για το εξώφυλλο του Forbes, η Kylie ανακοίνωσε ότι αφαίρεσε τα επιθέματα από τα χείλη της. Ίσως κι αυτό να είναι η αρχή για μία ακόμα επιχειρηματική κίνηση. Ο χρόνος θα δείξει.