TRAVEL

Το αυτοκίνητο που θα σε ταξιδέψει στο χρόνο

Οδηγώ το παλιό, κίτρινο Fiat Bravo του μπαμπά μου από τότε που πρωτοπήρα δίπλωμα οδήγησης. Με πρόχειρους υπολογισμούς, αυτό μας κάνει σχεδόν έξι χρόνια. Δεν είμαι όμως από τις γυναίκες που τρελαίνονται με τα αυτοκίνητα.

Για την ακρίβεια το μόνο που έχω δει στο δρόμο και το έχω ζηλέψει, ήταν ένα γκρι Fiat 500αράκι. Γκρι επειδή είναι από τα αγαπημένα μου χρώματα (και πάει και με τα μαλλιά μου), και το 500αράκι επειδή μου φάνηκε ό,τι πιο θηλυκό και ταυτόχρονα βολικό και urban, έχω δει στους δρόμους της πόλης τα τελευταία χρόνια. Αυτή ήταν μια μικρή παράγραφος για να συνοψίσει το γούστο και τη σχέση μου με τα αυτοκίνητα.

Αλλαγή κλίματος

Το πόσο αγαπώ τα vintage μαγαζάκια, τις ταινίες σε ατμόσφαιρα 60’s, το Mad Men, το πουά, τη τζαζ μουσική, τα τουρτέ φορέματα και οτιδήποτε θυμίζει (ή μυρίζει) ναφθαλίνη, δε λέγεται. Αυτή την πληροφορία πρέπει να την είχαν όταν ανέθεσαν σε μένα να ”πεταχτώ” μέχρι το Τορίνο για να δω από κοντά το επίσημο launching του νέου μοντέλου Fiat 500 Vintage ’57. Ναι, φυσικά ενθουσιάστηκα με το γεγονός ότι θα πήγαινα στο εξωτερικό, αλλά το βασικό ήταν το ίδιο το αυτοκίνητο και ότι στο πλαίσιο της παρουσίασής του, η Fiat είχε οργανώσει ένα ολόκληρο ταξίδι στο χρόνο.

Φτάνοντας στο Centro Storico Fiat στην via Chiabrera, αντικρίσαμε ένα εντυπωσιακό κτίριο σε στιλ art nouveau, το οποίο φιλοξενεί μια μόνιμη έκθεση που απεικονίζει τη δημιουργία και την τεχνολογική, κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της Fiat από το 1963. Τι σημαίνει αυτό; Ένα υπερσύγχρονο μουσείο αυτοκινήτων, στο κέντρο του Τορίνο, που όμως είχε διαμορφωθεί ειδικά για να υποδεχτούμε ένα νέο μέλος. Το νέο – αλ(λ)ά παλιό Fiat 500.

Μέχρι να ξεκινήσει το ταξίδι μας πίσω στα 50’s, έκανα μια βόλτα και ξεναγήθηκα στα παλιότερα μοντέλα της μάρκας, τα οποία προφανέστατα με έκαναν να ανυπομονώ ακόμα περισσότερο για ό,τι μας επιφύλασσε το event.

 

Αφού ήπια τον πιο ωραίο εσπρέσο της ζωής μου (Ιταλοί γαρ, βιρτουόζοι σ’ αυτό το είδος του καφέ), έκανα μερικούς φίλους που προέρχονταν από μέσα πολύ πιο σχετικά με τα αυτοκίνητα και τους τροχούς. ”Θέλουμε να αναδείξουμε και την πιο γυναικεία πλευρά του αυτοκινήτου, το στιλ και τον αέρα που αποπνέει”, ήταν η απάντηση όταν ρώτησα πώς θα μπορούσε να φιλοξενήσει αυτό το θέμα το Ladylike.

Λίγη ώρα αργότερα, περάσαμε σε μια αίθουσα στην οποία είχε στηθεί ένα κανονικό 50’s νοικοκυριό. Έπαιζε swing και ένα ζευγάρι ντυμένο με τιράντες, παπιγιόν, τεράστια σκουλαρίκια και κλαρωτή φούστα, ήταν οι σπιτονοικοκύρηδες και οι οικοδεσπότες μας, οι φίλοι που μας είχαν καλέσει για να μας δείξουν το καινούριο τους αμάξι.

 

Λίγη ιστορία (και τεχνικά χαρακτηριστικά)

Αφού ήπιαμε τσάι, ακούσαμε δίσκους στο πικ – απ και παρακολουθήσαμε ειδήσεις σε ασπρόμαυρη τηλεόραση, ήρθε η ώρα να δούμε το αυτοκίνητο! Το 1957 ήταν η χρονιά που παρουσιάζεται το “μεγάλο μικρό αυτοκίνητο” και έμβλημα της μαζικής αυτοκίνησης, από το οποίο πουλήθηκαν σχεδόν 3,9 εκατομμύρια μονάδες και το οποίο θα εδραιωνόταν στη συλλογική φαντασία. Το αυτοκίνητο αυτό ήταν απολύτως βασικό σε χαρακτηριστικά τότε, αλλά ήταν το πρώτο μοντέλο που έκανε το προνόμιο της αυτοκίνησης προσιτό, σε λιγότερο από τρία μέτρα μήκος. Το 1957 το 500 ήταν εξοπλισμένο με δικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 479 κ.εκ. με 13 ίππους, που έφτανε μια τελική ταχύτητα της τάξης των 85 χλμ./ώρα, κάτι αξιοθαύμαστο για την εποχή του.

 

Σήμερα, το νέο Vintage ’57 special series έχει μια παραδοσιακή, ρετρό εμφάνιση που βασίζεται σε στοιχεία του προκατόχου του, όπως η βαφή pastel blue, που τώρα συνδυάζεται με λευκή οροφή και spoiler, και – δερμάτινη ταπετσαρία σε tobacco – ή εναλλακτικά Brown Terra di Siena – Frau. Το θρυλικό ”Cinquino”, όπως είχε ονομαστεί παιχνιδιάρικα το 500, αναβιώνει σήμερα σε πολύ διακριτικά και χαριτωμένα στοιχεία της νέας έκδοσης του Fiat500 που είχαμε συνηθίσει.  Ο φόρος τιμής στο παρελθόν όμως, σταματάει στην εμφάνιση. Για του λόγου το αληθές, ορίστε και μια selfie (με την original vintage έκδοση)!

 

Το Fiat 500 Vintage ’57 διαθέτει πλήρη και σύγχρονο στάνταρ εξοπλισμό, όπως το σύστημα κλιματισμού (χειροκίνητο ή αυτόματο ανάλογα με την αγορά), το σύστημα Blue&Me hands-free με Bluetooth, αναγνώριση φωνής και ψηφιακό audio file player με θύρες USB/AUX, software eco:Drive™, ραδιο-CD+MP3, ABS με EBD, επτά αερόσακους, σύστημα Start&Stop, ESP με ASR/MSR, HBA και Hill Holder. Μπορούμε να το βρούμε αποκλειστικά και μόνο με τον δημοφιλή κινητήρα diesel 1.3 MTJ 95 hp.

Μόλις τελειώσαμε με τις φωτογραφίες και την αποθέωση του νέου αυτοκινήτου, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που μας μετέφερε από την Ιταλία του τότε, στη σημερινή. Ήταν η ευκαιρία μου να ζητήσω ένα καινούριο αμάξι από τον μπαμπά μου με shout out στα social media. (Κι επειδή εμένα δε με τρελαίνει το γαλάζιο, έμαθα πως κυκλοφορεί σε 12 χρώματα.)

Dad i really need a new car #500vintage57 #fiat500

A video posted by marion palioura (@marionised) on

 

Καιρός να τροφοδοτήσω την παρελθοντολαγνεία μου και με κάτι παραπάνω πέρα από polaroid μηχανές και παλιακά λαμπατέρ. Και πού θα βρω καλύτερη ευκαιρία από ένα νέο αυτοκίνητο; (είσαι ο καλύτερος μπαμπάς του κόσμου!) Έχει το πιο στιλάτο σαλόνι που έχεις δει ποτέ και με το που μπαίνεις μέσα νιώθεις έτοιμη να πας χωρίς καμία στάση μέχρι τη Θεσσαλονίκη (ακόμα κι αν δεν τρελαίνεσαι να βρίσκεσαι στη θέση του οδηγού, αλλά αναγκάζεσαι, όπως εγώ).

Αυτό που συμπέρανα είναι ότι μάλλον είχα από την αρχή δίκιο. Ο μόνος τρόπος να αρχίσω να παίρνω περισσότερο το αυτοκίνητο, είναι να αποκτήσω ΑΥΤΟ το αυτοκίνητο. Βάζουμε Elvis Presley να παίζει δυνατά και φύγαμε για τα 50’s!