Η λέξη με την οποία σαμποτάρεις τον ίδιο σου τον εαυτό όταν βάζεις στόχους

Μια μικρή λέξη με μεγάλη δύναμη.

«Φέτος θα...», «Σκοπός μου είναι να..». Να μερικές εκφράσεις για να δηλώσεις ένα σχέδιο που σκοπεύεις να βάλεις σε εφαρμογή, ένα «θέλω» σου, αλλά η Ακρόπολη των λέξεων με τους οποίους εκφράζουμε όσα θέλουμε να πετύχουμε είναι η λέξη «πρέπει». Το επίρρημα που προηγείται εκατομμυρίων στόχων που θέτονται κάθε χρόνο για το καθιερωμένο «New year, new me» (που λένε και στο χωριό σου), σύμφωνα με μια life coacher, μπορεί να σαμποτάρει κάθε πρόθεση και, αντί για αισιοδοξία, ενθουσιασμό και όρεξη, καταρρακώνει την ψυχολογία σου.

Σύμφωνα με την life coacher Erin Falconer και το νέο της βιβλίο How to Get Sh*t Done, η λέξη «πρέπει» δηλώνει υποχρέωση (πιθανώς και αφοσίωση),αλλά σε γεμίζει με ενοχές αν δεν καταφέρεις να εκπληρώσεις τους στόχους σου και, τελικά, σε κάνει περισσότερο αναποφάσιστη, παρά δυναμική.

«Πρέπει να... αλλάξω δουλειά/ αδυνατίσω/ χωρίσω/ βρω σχέση/αρχίσω να τρώω υγιεινά/γυμναστώ». 

«Ενώ μπορεί να ακούγεται σαν απόφαση, το "πρέπει", στην πραγματικότητα, περιγράφει την πιθανότητα και όχι την πραγματικότητα. Για παράδειγμα η φράση "Πρέπει να τρώω πιο υγιεινά" έχει τελείως διαφορετική δυναμική από τη φράση "Θα τρώω υγιεινά"».

via GIPHY

 

Με άλλα λόγια, αντί να σε πείσει να ξεκινήσεις την πορεία σου προς τον τελικό σου στόχο, σου αφήνει το περιθώριο να αμφιβάλλεις.

Το χειρότερο; Δίνει αρνητικό πρόσημο στις αποφάσεις σου.

Όπως υποστηρίζει και η ειδικός, «Σπάνια χρησιμοποιούμε το "πρέπει" όταν μιλάμε για κάτι που θέλουμε πολύ να γίνει», λέει και όντως, έχει δίκιο. Αρκεί να σκεφτείς ότι το χρησιμοποιείς σε προτάσεις όπως «Πρέπει να καθαρίσω». «Το "πρέπει" δεν δείχνει κάτι που έχεις επιλέξει επειδή το θέλεις, αλλά κάτι που, αναγκαστικά, πρέπει να κάνεις (τα βλέπεις; Είπα πρέπει), κάτι που, τελικά, προκαλεί ευθύνη, αναβλητικότητα, ενοχές, ψυχολογική εξάντληση (ναι, με αυτή τη σειρά ακριβώς).

Μήπως αντί να συνεχίζεις να φορτώνετε τον εαυτό σου με όλα τα παραπάνω,να βάλεις τους στόχους σου σε εφαρμογή όσο πιο άμεσα μπορείς;

 

via GIPHY

SHARE

Clinique Beautylike

ΜΗΝ ΤΑ ΧΑΣΕΤΕ